Dnes je sobota 24. října 2020. Svátek má Nina. Podzimní prázdniny budou za 5 dní.
Distanční výuka Projekty Dokumenty Školní rok Naše škola 2020-2021

Klima školy 2016

V letošním roce jsme v měsíci květnu provedli kontrolní šetření klimatu školy. Zopakovali jsme dotazníkové šetření pomocí autoevaluačního nástroje z metodického portálu RVP modul Autoevaluace – cesta ke kvalitě.

Cílem bylo ověřit, jestli nápravná opatření, která byla přijata, byla efektivní. Bohužel se letos dotazníkového šetření zúčastnilo mizivé procento rodičů a výpovědi žáků vykazují vysokou směrodatnou odchylku, což znamená, že se žáci často ve svých odpovědí neshodují. To byl problém i minulý rok. Výpovědi učitelů naopak vykazují vysokou míru shody a tyto výsledky tedy můžeme považovat za relevantní. Z výsledků je patrno, že nápravná opatření nebyla plně funkční, jelikož negativní hodnocení některých položek přetrvává. V minulém roce například žáci druhého stupně negativně hodnotili stav hygienických zařízení. Letos, i po kompletní rekonstrukci WC, jej opět hodnotí negativně. Zároveň i přesto, že byl v letošním roce vytvořen funkční poradenský tým, kdy bylo pracováno s kolektivy žáků, jednotlivci i rodinami, přesto přetrvává u žáků strach z některých spolužáků, pocit, že se na spolužáky nemůžu spolehnout, nemohu před nimi přiznat chybu. Přestože třídní schůzky v letošním roce byly velmi hojně navštěvovány a rodiče měli možnost přijít za učitelem i v rámci konzultačních hodin, přesto mají učitelé pocit, že je rodiče nedostatečně často kontaktují s dotazy na výsledky svých dětí. Podle dalších indicií je zřejmé, že tento způsob testování klimatu negeneruje nápravná opatření, která by byla funkční, a je tedy třeba pro další školní rok najít jiný způsob testování klimatu, se kterým by se dalo lépe pracovat. Letošní výsledky jsou následující:

Žáci hodnotili kladně nebo nejčastěji odpovídali kladně v následujících oblastech:

  • rodiče se často doptávají na jejich výsledky ve škole
  • někteří učitelé připravují pro žáky různé soutěže
  • ve škole se snažím podávat co nejlepší výsledky
  • někteří učitelé se pro nás snaží připravovat školní projekty
  • ve škole mám možnost objevovat nové informace
  • půjčujeme si sešity na dopsání učiva
  • budova školy je v dobrém stavu
  • líbí se mi výzdoba školy
  • všichni učitelé mají přehled o tom, co učí
Žáci kriticky vnímají:
  • v prostorách školy se špatně orientuji
  • rodiče nechodí na třídní schůzky
  • rodiče si neváží učitelů naší školy
  • prostory školy na mě působí stísněně
  • mám strach z některých spolužáků
  • bojím se některých učitelů
  • u učitelů nemůžu hledat pomoc při řešení osobních problémů
  • nemůžu se spolehnout na všechny spolužáky
  • nechutná mi jídlo ve školní jídelně
  • učitelé nemají pochopení pro mé problémy
  • nemůžu přiznat před spolužáky chybu
  • ne všichni učitelé nás respektují
Učitelé hodnotili pozitivně nebo nejčastěji odpovídali kladně v následujících výpovědích:
  • ve škole je uklizeno
  • snažím se přistupovat k problémům žáků s porozuměním
  • líbí se mi budova školy
  • líbí se mi logo školy
  • mezi kolegy mám pár dobrých přátel
  • vedení školy podporuje, když učitelé uplatňují při výuce různé inovace
  • škola disponuje řadou dostupných informačních zdrojů pro výuku (knihy, učebnice, časopisy, atd)
  • jsem rád/a, že pracuji na této škole
  • mám k dispozici dostatek pomůcek pro vyučování
  • vyhovuje mi moje pracovní zázemí
  • se stravou v jídelně jsem spokojen/a
Učitelé kriticky vnímají:
  • v naší škole se neděje nic zajímavého
  • mnoho rodičů mě uráží
  • bojím se některých kolegů ve škole
  • někteří kolegové mě svými požadavky omezují
  • nedaří se mi k žákům přistupovat individuálně
  • ne všichni žáci dodržují pravidla ve škole
  • ne všichni rodiče mě často kontaktují, aby se zeptali na výsledky svých dětí
  • žáci mě nepomáhají s přípravou výuky
  • nejsem dostatečně finančně ohodnocen/a
ZŠ Morkovice | 2020-2021